Он дівчинка Дзвінка (дочка письменника) повела стежечку на високу гору, щоб глянути звідти, який він — «всенький світ». А «світ красний — голова крутиться». Бо в ньому і пустотливий легінь-вітер, і хмара з малими хмаренятами на плечах, і криничка та її мудра підземна мати, і камінь, який «серце м’яке має і маленьку дівчинку любить…»
Барвистим, як веселка, глибоким, як криниця, і щедрим, як весняний дощ, стає життя людини серед природи, у злагоді з нею, у мирі, в любові.
«Стежечка»
Тема: зображення стежечки, яка мандрує з ліричним героєм чарівним світом природи. Ідея: уславлення краси довкілля, любові до природи, вміння цінувати і розуміти все живе навколо себе.
Основна думка: «світ красний — голова крутиться»; тільки той сприймає чарівний світ природи, хто вміє її відчувати, любити, сприймати, як живу істоту; стежечка — початковий шлях малої дитини для пізнання дивосвіту.
Художні особливості твору: метафори: «стежечка виросла, біжить, перескакує, цвюхає, збочує, топче»; «голова крутиться»;
епітет: «світ красний», «стежечка верчена»;
порівняння: «…як дзига»;
риторичні оклики: «…ого, як ти виросла!», «на всенький світ!».
«Блискавка»
Тема: змалювання блискавки — «королеви темряви», яка повсякчас намагається милуватися власною красою.
Ідея: уславлення краси як необхідність задоволення спокою героїні.
Основна думка: краса повинна бути не тільки зовнішня, а й внутрішня, душевна.
Художні особливості твору:
метафора: «королева зблисне світлом», «відкаже дзеркало»;
епітет: «писана красуня»;
риторичні запитання: «Хто на світі найгарніший?».
«Веселка»
Тема: зображення веселки — української дівчини, яка своєю красою і чарівністю захопила князенка соняшника.
Ідея: уславлення веселки — дівочої краси, стрічки веселки, наче стрічки українського віночку; казкового кохання.
Основна думка: веселка є відображенням чарівної краси українських дівчат.
Художні особливості поезії:
метафора: «надягла веселка», «веселка взяла… і пішла», «соняшник перестрів», «веселка поміряла»;
порівняння: «як у свято»;
епітет: «золотий черевичок»;
риторичний оклик: «Поміряла веселка — якраз, на ніжку!».
«Криничка»
Тема: зображення кринички, яка підживляється підземними водами і напоює, живить природне довкілля.
Ідея: уславлення кринички як життєдайного цілющого джерела.
Основна думка: без води не може уявити життя жодна природна істота, людина.
Художні особливості твору:
повторення: «глибоко-глибоко»;
епітети: «підземна мати», «студене молоко», «водяне царство», «весняна
калина», «калинова вода», «золоті соломинки»;
метафори: «криничка спить, … розповідає», «калина не хоче забрати…», «сонце п’є».
«Дим»
Тема: казкове відображення диму, який втік від вогнища.
Ідея: запах диму свідчить про рід діяльності людини (готування їжі, прибирання в садку, робота промислового підприємства).
Основна думка: хоча дим і «втік від вогнища», але він без нього існувати не може.
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.