Social Icons

неділя, 28 січня 2018 р.

Загальна характеристика циклу поезій І. Калинця «Дивосвіт»


Картинки по запросу і калинець дивосвіт фото


Он дівчинка Дзвінка (дочка письменника) повела стежечку на високу гору, щоб глянути звідти, який він — «всенький світ». А «світ красний — голова крутиться». Бо в ньому і пустотливий легінь-вітер, і хмара з малими хмаренятами на плечах, і криничка та її мудра підземна мати, і камінь, який «серце м’яке має і маленьку дівчинку любить…» 
Барвистим, як веселка, глибоким, як криниця, і щедрим, як весняний дощ, стає життя людини серед природи, у злагоді з нею, у мирі, в любові. 


 «Стежечка»

Тема: зображення стежечки, яка мандрує з ліричним героєм чарівним світом природи.   Ідея: уславлення краси довкілля, любові до природи, вміння цінувати і розуміти все живе навколо себе. 
Основна думка: «світ красний — голова крутиться»; тільки той сприймає чарівний світ природи, хто вміє її відчувати, любити, сприймати, як живу істоту; стежечка — початковий шлях малої дитини для пізнання дивосвіту. 

 Художні особливості твору:  метафори: «стежечка виросла, біжить, перескакує, цвюхає, збочує, топче»; «голова крутиться»; 
епітет: «світ красний», «стежечка верчена»; 
порівняння: «…як дзига»; 
риторичні оклики: «…ого, як ти виросла!», «на всенький світ!». 

 «Блискавка»

Тема: змалювання блискавки — «королеви темряви», яка повсякчас намагається милуватися власною красою. 
 Ідея: уславлення краси як необхідність задоволення спокою героїні. 
 Основна думка: краса повинна бути не тільки зовнішня, а й внутрішня, душевна. 
 Художні особливості твору: 
метафора: «королева зблисне світлом», «відкаже дзеркало»; 
епітет: «писана красуня»; 
риторичні запитання: «Хто на світі найгарніший?». 

«Веселка»

 Тема: зображення веселки — української дівчини, яка своєю красою і чарівністю захопила князенка соняшника. 
 Ідея: уславлення веселки — дівочої краси, стрічки веселки, наче стрічки українського віночку; казкового кохання. 
 Основна думка: веселка є відображенням чарівної краси українських дівчат. 
 Художні особливості поезії
метафора: «надягла веселка», «веселка взяла… і пішла», «соняшник перестрів», «веселка поміряла»; 
порівняння: «як у свято»; 
епітет: «золотий черевичок»; 
риторичний оклик: «Поміряла веселка — якраз, на ніжку!». 

 «Криничка»

 Тема: зображення кринички, яка підживляється підземними водами і напоює, живить природне довкілля. 
 Ідея: уславлення кринички як життєдайного цілющого джерела. 
 Основна думка: без води не може уявити життя жодна природна істота, людина. 
 Художні особливості твору: 
повторення: «глибоко-глибоко»; 
епітети: «підземна мати», «студене молоко», «водяне царство», «весняна 
калина», «калинова вода», «золоті соломинки»; 
метафори: «криничка спить, … розповідає», «калина не хоче забрати…», «сонце п’є». 

 «Дим»

Тема: казкове відображення диму, який втік від вогнища. 
Ідея: запах диму свідчить про рід діяльності людини (готування їжі, прибирання в садку, робота промислового підприємства). 
Основна думка: хоча дим і «втік від вогнища», але він без нього існувати не може. 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.

 
Blogger Templates