Презентація доби. Романтизм.
https://www.youtube.com/watch?v=HXLKEvuNk24
Ідейно-художні особливості романтизму.
Поети-романтики.
https://www.youtube.com/watch?v=17pm0d3wBbE
Осередки українського романтизму.
Основоположницею
розвитку українського романтизму була харківська школа з її двома гуртками -
першим, що створився ще у 1820 роках навколо Ізмаїла Срезневського і що з ним
були пов’язані найвидатніші з поетів-романтиків Левко Боровиковський і Опанас Шпигоцький,
та другим, що діяв у середині 1830pоків також під проводомСрезневського, до
нього були причетні: Амвросій Метлинський, Микола Костомаров та іншими.
Програмовими для діяльності цих гуртків були збірки «Украинский альманах»
(1831) та «Запорожская старина».
Поетичну
творчість цього гуртка поетів характеризує ідилічно-песимістичне захоплення
українським минулим, культ могил й історичних героїв і особливо співців та
бандуристів, слабе й безперспективне у своїх прагненнях слов’янофільство.
Перші
сили члени гуртка «Руська трійця» випробували в рукописному збірнику власних
поезій та перекладів під назвою «Син Русі» (1833). Наступним кроком став
підготовлений до друку збірник «Зоря» (1834). Він містив пісні, життєпис
Богдана Хмельницького, оповідання з життя священників та оригінальні твори
гуртківців. Лейтмотив збірки засуджував іноземне панування та уславлював
визвольну боротьбу народу. Крім того збірник містив заклик до єднання Галичини
та Наддніпрянщини, саме тому цензура заборонила його публікацію.
Найбільшим
досягненням «Руської трійці» стало видання 1836 року у Будапешті альманаху
«Русалка Дністровая». Після невдачі з «Зорею» молоді патріоти вирішили видати
його в Угорщині, користуючись «м’якістю» цензури цієї країни. Інтелігенція з
радістю зустріла альманах, що був першою «ластівкою» нової демократичної
культури і став підсумком шукань і своєрідним піком патріотичної діяльності
«Руської трійці».
Філософський
романтизм членів цього гуртка і близьких до нього тогочасних київських учених,
професорів Київського університету, поєднаний з вивченням української народної
творчості і історії та ідеями слов’янофільства вплинув на постання
Кирило-Мефодіївського братства з його виробленою романтично-християнською
програмою ідав нову за поетичними засобами і діапазоном політичного мислення
поезію Тараса Шевченка з його візією майбутньої України. Але про це ми
поговоримо детальніше на наступних уроках, як і дослідимо риси романтизму
глибше, опрацювавши твори того періоду.
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.