з української мови і літератури
у 2018/2019н.р.
7 клас
Українська мова
1. Напишіть твір.
Осінній день бухикав хрипко, укрившись хутром листяним (П. Воронько).
(12 балів)
2. Запишіть правильно слова.
Воз..єднання, з(с)цідити, казна/чого, інт..ліген..ський, С(с)узір’я В(в)еликого П(п)са, Хмел..нич..ина, різ..б..яр, спагет..і, уман..ський, фіто/т..рапія, хіміко/технологічний, їж…жу, мар..во, в/аби/кого, довгождан..ий, напів/відчинений, пів/Єгипту, міні/опера, без..якірний, брун..ці.
(5 балів)
3. Запишіть речення, розставляючи пропущені розділові знаки, зробіть синтаксичний розбір
Через тумани лихі через великеє горе ти світиш мені моя зоре
(Леся Українка).
(Леся Українка).
(4 бали)
4. Утворіть присвійні прикметники.
Настя, сестричка, сваха, Оксанка, Лукія, Настечка, Параска, Ївга, тітка, Оксаночка, щука, Лука.
(6 балів)
5. Відредагуйте словосполучення.
Невірний результат, цікаве міроприємство, найбільш талановитіший актор, відкрити очі, слідуючий пацієнт, хороше відношення, коврове покриття, пропустити по хворобі, надіслати відкритку, розумний вундеркінд.
(5 балів)
Українська література
1. Визначте тему поезії, основну думку, художні засоби.
Літній ранок
Джмелі спросоння – буц! – лобами!
Попадали, ревуть в траві.
І задзвонили над джмелями
Дзвінки-дзвіночки лісові.
Повільне сонце на тумані
До проса випливло з води,
Де на пташинім щебетанні
Тинявся малиновий дим.
Лиш сонях спав, хоча й не мусив,
І ось за те, аби він знав,
Важкий ячмінь медовим вусом
Бджолу за лапку лоскотав.
У картузах із парусини
Комбайн комбайнові гукав:
– То що ж косить? Воно – все синє!
Де льон? Де небо? Де ріка?
Микола Вінграновський
(6 балів)
2. Дайте відповіді на запитання, дотримуючись чіткості й лаконічності у висловлюваннях.
1. Козацькі та чумацькі пісні належать до … пісень.
2. Укажіть відповідник до виділеного застарілого слова в цитаті із твору
І. Франка «Захар Беркут»: «…Вся громада зібрана довкола каменя при вході тухольської тіснини: дівчата з вінками, молодиці з музикою, всі в празничних чистих строях».
І. Франка «Захар Беркут»: «…Вся громада зібрана довкола каменя при вході тухольської тіснини: дівчата з вінками, молодиці з музикою, всі в празничних чистих строях».
3. Історична повість – це…
4. Особливості будови коломийки полягають у …
5. Слова «Хто хоч хвилю зазнав неволі, той зазнав гіршого, ніж смерть» належать героєві повісті «Захар Беркут» …
6. Який елемент образу рідної землі є наскрізним і відіграє важливу роль у розвитку подій повісті І. Франка «Захар Беркут»? Що він символізує?
7. Хто написав мелодію до вірша Т.Г. Шевченка «Заповіт»?
(8 балів)
Загальна кількість – 45 балів.
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.