На виконання Указу Президента України від 30 вересня 2010 року № 928 «Про Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка» у 2018/2019 навчальному році відбудеться ІX Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка. Урочистості з нагоди початку ІX Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка відбудуться 18 жовтня 2018 року у м. Миколаїв.
Завдання
І етапу
ІX Міжнародного
мовно-літературного конкурсу
6 клас
1. Т.Г.
Шевченко прожив усього 47 років. З них 24 був у кріпацтві, 10 — на засланні, решту
- під майже постійним жандармським
наглядом. Проте все, що він зробив для України, залишає його серед живих.
Напишіть
про те, чим ваше дитинство відрізняється від дитинства Тараса і що ви готові
зробити заради України.
Дайте назву твору (1б.)
Уведіть у
текст 2
прислів’я чи приказки про Шевченка (2б).
Використайте
не менше 4 власних назв у творі. (
2б.)
24б. + б. за завдання
2. Визнач, з якого твору Тараса Шевченка взято кожен з уривків. Запиши цю назву (або рядок, яким починається твір).
1 1. Як умру, то поховайте мене на могилі.
2 2.Як у Дніпра веселочка воду позичає…
3. Поклала мати коло хати маленьких діточок своїх…
4. Пташечка зраділа і защебетала.
5. Пливе човен по Дунаю один за водою. 10б.
3. Запишіть уривок з поезії Шевченка, поставивши
розділові знаки та виправивши помилки. Назвіть її.
Тече вода в синє море
Та невитікає
Шука козак свою долю
А долі не має 2б.
4. Напишіть вірш про Т.Шевченка, використовуючи подані
слова
……………. світ
……………. проміння
…………….. тремтіння
……………...привіт 8б.
Завдання
І етапу
ІX Міжнародного
мовно-літературного конкурсу
учнівської
та студентської молоді імені Тараса Шевченка
7 клас
1. Євген Сверстюк про Тараса Шевченка написав: “Божий дар випав йому на
рідкість щедрий: духом і талантом, здоров’ям і вродою він був обдарований
настільки, щоб протистояти — за всіх і за все. Коли ми говоримо про
найтяжчі лиха, які впали на дитячу голівку, то не слід
забувати, що це впало на міцну голову. У боротьбі за життя хлопець опинився зверху”.
Опишіть, які труднощі довелося переборювати
Шевченку на своєму шляху. Хто ставав переможцем і чому?
Дайте назву тексту (1б). Уведіть в
розповідь звертання (2), однорідні члени речення (2).(2б.) Підкресліть їх у тексті та підпишіть.(2б.)
24б. +б. за завдання
3. Запишіть уривок з поезії Шевченка, поставивши розділові
знаки та виправивши помилки. Назвіть її.
2.Установіть відповідність між назвою художнього засобу та його прикладом
.
Приклад
|
Художній засіб
|
1) рясною росою
|
А) порівняння
|
2) той мурує, той руйнує
|
Б) епітет
|
3)Там могила з буйним вітром
В степу розмовляє
|
В) метонімія
|
4) Тополі по волі
Стоять собі, мов сторожа
|
Г) персоніфікація
|
Д) антитеза
|
4б.
Поховайте та вставайте
Кайдани порвіте
І вражою злою кровю
Волю окропіте.
І мене в сім’ї виликій
В сім’ї вольній
новій,
Не забудте пом’ янути
Не злим тихим словом. 3б.
4. Напишіть вірш про Шевченка,
використовуючи подані слова
……………. хмари
……………. грою
…………….. отари
………………тобою 8б.
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.