Переглянь!!!
https://drive.google.com/file/d/1Wj5yqGbQTI0xIu2VFA31yUcKk0RVBD9E/view?usp=sharing
Загальна характеристика соціально-побутових пісень
Соціально-побутові пісні неоднорідні за основними жанровими ознаками (тематикою, функціями, способом поетичного викладу, формою), але їх єднає те, що всі вони відбивають настрої народу, викликані тими чи іншими явищами суспільного життя. Більшість пісень має особливу будову: вони поділяються на куплети, переважно з чотирьох рядків, об’єднаних римою. У кожної пісні є своя мелодія, яка повторюється в усіх куплетах. Пісні багаті змістом і довершені за формою.
Жанрово-тематичне розмаїття пісень. Їхнє ідейно-художнє багатство
Кріпацькі пісні.
Ці пісні вражають силою реалістичного зображення тяжкого підневільного життя селян, протесту проти приниження людської гідності і безправ’я у його буденних проявах. Пісні були чи не єдиною розрадою і розвагою кріпака.
Бурлацькі пісні.
Бурлаки — це селяни, які втікають від закріпачення, ставали на тимчасові заробітки. Вони терпіли поневіряння, голод і тяжку працю, зате належали собі; манила воля, але ніде безрідний бурлака її не знаходив: «Степ веселий, край далекий, та ніде прожити». Образність бурлацьких пісень скупіша, ніж в родинно-побутовій ліриці, більше суворого реалізму, нарікань на соціальну несправедливість, але в ряді пісень простежується пісенний зв’язок з лірикою інших циклів, особливо з козацькими піснями.
Наймитські та заробітчанські пісні.
Ці пісні близькі за тематикою до бурлацьких. В них теж ідеться про долю наймита. Бідняки, що домовлялися працювати на хазяїна певний строк, потрапляли в найтяжчу кабалу. Наймитські та заробітчанські пісні тематично пов’язані з кріпацькими, чумацькими й солдатськими піснями. Великий цикл складають заробітчанські пісні про еміграцію селян Буковини, Галичини, Західного Поділля і Закарпаття наприкінці ХІХ — на початку ХХ століття до Америки. Покинувши рідну домівку і клаптик землі, що не міг прогодувати сім’ю, емігранти не знаходили полегкості на чужині, яка «не одного господаря з торбами пустила».
Рекрутські та солдатські пісні.
Ці пісні мають багато спільного з козацькими та чумацькими піснями: в них звучить туга за домівкою, за ріднею, нарікання на долю; один з провідних мотивів — прокляття панам, які насильно оддали в солдати, офіцерам, які знущалися з новобранців; зображені картини кривавих боїв, страждань і смерть поранених, які ненавидять тих, хто затівав війну:
"Ой на горі та женці жнуть".Відеоролик .
https://youtu.be/MnN7yOxOWCU
"Ой на горі та женці жнуть".Аналіз
http://dovidka.biz.ua/oy-na-gori-ta-y-zhentsi-zhnut-analiz/
"Стоїть явір над водою".Відеоролик.(Виконує Черемшина).
https://www.youtube.com/watch?v=4aqoMIWw2-Y
"Стоїть явір над водою".Аналіз.
http://dovidka.biz.ua/stoyit-yavir-nad-vodoyu-analiz/
"Гомін, гомін по діброві".Відеоролик.(Виконує Тарас Компаніченко)
https://youtu.be/a7g0Muzia_c
"Гомін, гомін по діброві".Аналіз.
http://dovidka.biz.ua/gomin-gomin-po-dibrovi-analiz/
Чумацькі пісні
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.