Social Icons

середу, 18 березня 2020 р.

Історичні умови, філософське та естетичне підґрунтя класицизму. Характерні ознаки класицизму як художнього напряму.


Картинки по запросу "Історичні умови, філософське та естетичне підґрунтя класицизму. тести"
20.03.2020
Тема. Історичні умови, філософське та естетичне підґрунтя класицизму. Характерні ознаки класицизму як художнього напряму.

Презентація
Презентація допоможе ознайомитися  з літературним напрямом класицизму, його особливостями, основними правилами, причинами виникнення.

                 Класицизм (від лат. classicus - зразковий) - художній напрям у мистецтві і літературі ХVІІ- початку ХІХ ст. Для нього характерна висока громадянськ...

https://drive.google.com/file/d/1yZ_P4vFr2r_64HTHA__SpyB6Vh5gVqq4/view?usp=sharing

Опорний конспект

1)    Історичні умови формування класицизму. Класичною країною класицизму стала Франція. Формування централізованої абсолютистської держави сприяло надзвичайному підйому в усіх галузях суспільного життя.

•       Укріплення монархічної влади

•       Державна ідеологія Франції = економіка + політика + наука + мистецтво.

•       Абсолютизм — державна влада належить монарху.

•       Головні політичні діячі Франції ХVІІ ст.: кардинал Рішельє, Людовік ХІV («Король-сонце») → «Держава — це я!».

•       Причина виникнення класицизму — укріплення монархізму y державі.

2)    Класицизм  (від лат. classicus — зразковий) — художній напрям (течія) у мистецтві та літературі, що виник у XVII ст.  у Франції й поширився в літературах Європи до початку XIX століття.  Класицизм - це мистецтво раціональних правил за встановленими зразками". Для нього характерними є орієнтація на античну літературу, культ розуму, громадянська тематика, нормативність мистецтва, ієрархія жанрів, гармонійність форм тощо.

3)    Філософська основа – раціоналізм Рене Декарта «Я мислю, отже я існую»

4)    Теоретик – Нікола Буало "Поетичне мистецтво"

5)    Естетичне підґрунтя класицизму «Поетика» Арістотеля.

6)    Гасла класицизму: «Роби не те, що хочеш, а те, що потрібно королю й державі. Обов’язок вище за почуття та інтереси особистості. Держава вище за особистість, особистість підпорядкована державі». "Лише думка звеличує нас, а не простір і час... Намагаймося мислити гідно: у цьому запорука моральності" Б.Паскаль. "Любіть же розум ви! Нехай він тільки сам Принадність і красу утворює пісням". Нікола Буало

7)    Тема – держава і особистість

8)    Ідея – ствердження державності

9)    Конфлікт — конфлікт між державним і особистим, пристрасті (серця) і обов’язку (розуму). Державне і розум(обов'язок) перемагають

10)Герой – громадянин патріот, пов'язаний з суспільством і зобов’язаний підпорядковуватися йому

11) Риси:

- античність як естетичний канон;

- культ розуму;

- раціоналізм;

- нормативність;

- повчальність;

- характери персонажів статичні й однозначні;

- зображення героїв позитивних (зразок для наслідування) або негативних (моральний урок читачам);

- підкреслення в образах героїв однієї риси характеру (честь, обов’язок, хоробрість, лицемірство, жадібність тощо);

- імена, прізвища, що говорять.

12) Естетичні принципи:

- дотримання трьох єдностей: єдність дії (чітка композиція), єдність часу (один день), єдність місця (в одному місці)

- суворий поділ жанрів: «високі» (ода, трагедія, епопея, героїчна поема; величава, урочиста мова), «середні» (наукові твори, елегії, сатири; загальновживана мова), «низькі» (комедія, пісні, листи в прозі, епіграми; розмовний стиль)

- чистота мови, недопустимість змішування високого і низького стилів

13) Література

-        Франція: Буало, Корнель, Расін, Мольєр

-        Англія: Джон Драйден (1631–1700), Александр Поуп (1688–1744)

-        Росія: Ломоносов, Фонвізін

-        Україна: Феофан Прокопович, Гулак-Артемовський

14)Музика: Моцарт, Бетховен, Люллі

15)Мистецтво: Лоррен, Пуссен

16)Класицизм в українському мистецтві. — В Україні класицизм не зміг через несприятливі історичні обставини розвинутися як цілісна структурована система. Письменники переважно орієнтувалися на низькі жанри. Деякі тенденції класицизму виявилися в трагікомедії «Володимир» Феофана Прокоповича, поезіях Івана Некрашевича, шкільних «піїтиках» XVIII ст., поемі «Енеїда» Івана Котляревського, травестійній оді «Пісні Гараська» Петра Гулака-Артемовського, оповіданнях Григорія Квітки-Основ’яненка та ін.

17)Людина і світ епохи класицизму. Світ можна пізнати завдяки розуму. Покликання людини - тверда громадянська позиція, підпорядкована інтересам суспільства і держави.

Перегляньте відеоурок.
https://www.youtube.com/watch?v=7mrOKx4GwL8


DZ8.jpg


1.Опрацювати матеріал підручника, с.236-239, створити конспект.

Увага !!!
 Обов'язково для всіх учнів!
 Виконайте тестові завдання , розміщені у дз за 20.03.2020р..

 Надішліть скриншот результату  у Вайбер 0933452740 або  на електрон. адресу  chernetskayanatasha43@gmail.com  

2.Завдання необхідно виконати до  21 березня 14:00 !!!

Код доступу 122074







http://join.naurok.ua/?_ga=2.137289648.1856610232.1584301347-1226277538.1554638241





Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.

 
Blogger Templates