Social Icons

понеділок, 16 березня 2020 р.

Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути». «Максимальне навантаження» як вияв моральності та відповідальності в житті. Проблема особистості в сучасному світі.

Картинки по запросу "Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути».композиція фото"
17.03.2020 р. - 8-А кл.
18.03.2020 р. - 8- Б кл.
https://chernetskayazosh6.blogspot.com/2020/03/blog-post_5.html

                                 Дитинство – це земля, з якої виростають                                               дерева людських талантів і характерів.
                                                                                                                                                                                                                Д.Павличко

Зверни увагу! https://coggle.it/diagram/WsCQccGZi1UlVUGv/t/%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B5%D0%BC%D0%B0-%D0%BE%D1%81%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96-%D1%83-%D1%81%D1%83%D1%87%D0%B0%D1%81%D0%BD%D0%BE%D0%BC%D1%83-%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D1%96-%D0%BD%D1%96%D0%BD%D0%B0-%D1%81%D0%BB%D0%B0%D0%B2%D0%BA%D0%B0-%D0%B1%D0%B5%D1%80%D0%BA%D1%83%D1%82%D0%B8%E2%80%9D

Проблемні запитання.
Як формується вдача і система моральних цінностей людини?
Які чинники впливають на характер людини?
Хто несе відповідальність за моральний вибір підлітка?
Хто або що найбільше впливає на формування характерів підлітків? Що нам відомо про чинники впливу?

Не переставати дивуватися красі світу, розуміти людей, які навколо тебе, пам'ятати, що від твоєї життєвої позиції світ повинен стати хоч на краплину теплішим, добрішим — ось головне естетичне кредо письменниці. Наскільки воно втілене у її творах — поміркуємо сьогодні.

" Хвилинка роздумів"
Славко Беркута, Юлько Ващук, Стефко Вус, Ділі — головні герої твору, яким властиві індивідуальні, а разом із тим і типові характери дітей-підлітків. Н. Бічуя психологічно глибоко змалювала тип героя-дитини, що намагається самоствердитися, наполегливо, шляхом „максимального навантаження” йде до своєї мети (виліковує себе, щоденно тренується, щоб бути найкращим фехтувальником), уміє переживати поразки, бути самокритичним і робити висновки. Так, це дійсно про Славка Беркуту. Ситуації, у які потрапляє підліток, не тільки загартовують його характер, силу волі, підтверджують морально-етичні переконання, а й додають досвіду, роблять його дорослішим. „Але ж до кожної людини врешті приходить момент, коли вона стає старшою, і не обов'язково для цього лічити свій вік на десятки — події не раз важать більше, ніж час”, — читаємо у творі.

Юлько Ващук — герой, характер якого формується під впливом надмірної любові батьків та їхнього ставлення до людей, яких вони вважать нижчими за соціальним статусом. Однак поруч зі славолюбством, зверхністю, зневажливим ставленням до інших, заздрістю, нечесністю в цього хлопчини є й позитивні риси. Він глибоко емоційний і вразливий. Юлько спалює свої малюнки через те, що Славко порівнює його коней з уже десь баченими; не може змиритися з тим, що його батько привласнив чужі думки, роздуми, видавши книгу-плагіат про Львів.

Письменниця вміє максимально чітко показати персонажа через призму його внутрішнього світу, переживань, світоглядних переконань. Вкраплення в текст внутрішніх монологів, міркувань вголос, акцентування на психологічних деталях портретотворення, опис вчинків, показ зображуваних подій „очима” то одного, то іншого персонажа — шляхи, за допомогою яких авторка створює багатоаспектний, колоритний, цілісний і повноцінний образ дитини.

Ще один тип характеру — Стефко Вус. За допомогою художніх деталей, фрагментів авторської розповіді, нанизаних одна на одну подій-ситуацій (як, наприклад, випадок із сорокою, розмови з сестрою та колишньою вчителькою) читач дізнається про весь пройдений підлітком шлях. Його поведінка зумовлена середовищем, яке змушує оздоблюватись, „наїжачуватись”, щоб таким способом захищатися від жорстокості світу. Внутрішньо Стефко інший: він може бути ніжним, добрим і лагідним, турботливим братом і справжнім другом. Він живе у своєму світі спогадів про бабусю Олену, світі сільської природи, і йому складно адаптуватися до життя в місті, в одній квартирі з батьком-п'яницею. Проблема недоглянутості сиріт і напівсиріт, дітей із неблагополучних сімей — особливо гостро постає сьогодні.

Успішна, всебічно розвинена і талановита дівчинка Лілі, яка виявила себе і в кіномистецтві, і у бальних танцях, і у вивченні іноземних мов — ще один яскравий образ дитини у повісті, який, хоч і не так глибоко психологічно вмотивований, але важливий порушеною проблемою лідерства.

...Письменниця дуже влучно змалювала образи байдужих, а то й жорстоких педагогів — класного керівника, директора, які не цікавляться учнями. І тут же з'являється альтернатива таким персонажам — образи вчителя-географа, що вміє побачити дитячу душу, підтримати й допомогти, чи тренера Славка Беркути, який бере на себе роль старшого брата, розуміє дитячу душу. Справжні морально-етичні цінності позачасові, як і твір, що вчить щирості, відкритого погляду на світ, вірі в добро, любові, прощенню, прагненню до гармонії і самовдосконалення.

Пошуково-дослідницький творчий проект.

1)  Проведіть анкетування серед своїх однолітків із питаннями про те, якими вони бачать ідеальних батьків та ідеальних педагогів, опрацюйте й узагальніть відповіді .

2) Складіть пам'ятку для батьків про те, як вони мають будувати свої стосунки з дітьми, узагальніть напрацювання та складіть одну пам'ятку, з якою ознайомте своїх рідних.

Результат пошуку зображень за запитом "домашнє завдання фото"

с. 143-176, створити паспорт твору.
http://dovidka.biz.ua/shpaga-slavka-berkuti-analiz/

 Увага !!!
 Обов'язково для всіх учнів!
 Виконайте тестові завдання. Надішліть у коментар блогу або у Вайбер 0933452740, на електрон. адресу 
chernetskayanatasha43@gmail.com  інформацію:  17.03.2020 р. ( 8-А кл.), 18.03.2020 р.( 8- Б) кл., прізвище, оцінки за тест, скриншот оцінок.

Тестові завдання. https://naurok.com.ua/test/start/45139

Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.

 
Blogger Templates